5 błędów, przez które ciężko Ci schudnąć

November 8, 2023
autor:
Daria
Jem mniej, a wciąż nie widzę efektów... Codziennie ćwiczę, ale masa ciała wciąż stoi w miejscu... To już kolejna dieta, a ja ciągle wracam do poprzedniej wagi… Brzmi znajomo?

Catering dietetyczny w Szczecinie dostarcza Ci odpowiednio zbilansowane posiłki, które pomagają kontrolować kalorie i zapewniają sytość, eliminując konieczność liczenia kalorii na własną rękę. Dzięki temu możesz skoncentrować się na trwałej zmianie nawyków żywieniowych i osiągnięciu długotrwałych rezultatów.

Jem mniej, a wciąż nie widzę efektów... Codziennie ćwiczę, ale masa ciała wciąż stoi w miejscu... To już kolejna dieta, a ja ciągle wracam do poprzedniej wagi… Brzmi znajomo?

  1. Nieprawidłowo określasz swoje zapotrzebowanie
  2. Twoje posiłki nie są sycące
  3. Dodajesz "na oko" produkty, które są wysokokaloryczne, ale catering dietetyczny w Szczecinie pomaga kontrolować kalorie
  4. Skupiasz się na tym, co nieistotne
  5. Stosujesz zbyt restrykcyjne diety, które możesz uniknąć dzięki cateringowi dietetycznemu w Szczecinie

Gdyby odchudzanie było czymś prostym i szybkim, to efekt JoJo nie dotyczyłby aż 80% osób odchudzających się. Czasami wystarczy zmienić 1-2 kwestie i odchudzanie zacznie iść tak, jak tego chcesz. Ale bywa i tak, że trzeba się bardziej zagłębić w swój organizm, pogłębić diagnostykę, bo problem może leżeć gdzieś dalej niż w nieprawidłowym deficycie.

Mamy dla Ciebie 5 najczęstszych żywieniowych błędów, które powodują brak efektów podczas odchudzania, a które można skutecznie poprawić dzięki wsparciu cateringu dietetycznego w Szczecinie.

Nieprawidłowo określasz swoje zapotrzebowanie

Odchudzanie to też trochę matematyki i fizyki - choćby wszystkie posiłki były perfekcyjne i odżywcze, to jeśli nie będziesz dostarczać mniej kilokalorii niż wynosi Twoje zapotrzebowanie, masa ciała nadal będzie stała w miejscu. Nie da się schudnąć bez deficytu energetycznego.

Twoje posiłki nie są sycące

Nie tylko podczas odchudzania, ale również na co dzień, warto zwrócić uwagę na sytość posiłków. Dzięki pilnowaniu indeksu sytości, będziesz najedzony na dłużej oraz zmniejszy się ryzyko podjadania wszystkiego, co pod ręką.

Dodajesz "na oko" produkty, które są wysokokaloryczne, ale catering dietetyczny w Szczecinie pomaga kontrolować kalorie

Nie zawsze chce się odmierzać oliwę w łyżkach czy ważyć orzechy. Ale warto to robić, bo często właśnie te tłuszczowe produkty, które są wysokokaloryczne, dodajemy "na oko". Łyżka oliwy ma aż 90 kcal, a garść orzechów to prawie 200 kcal. Jeśli nie kontrolujesz ilości tych produktów, to możesz dostarczyć z nimi nawet kilkaset dodatkowych kilokalorii więcej każdego dnia.

Skupiasz się na tym, co nieistotne

Zamiast popracować nad długotrwałą zmianą nawyków żywieniowych, to Ty skupiasz się na tym, by nie jeść kolacji po 18, wyeliminować gluten, laktozę, ziemniaki lub chleb mimo tego, że wcale nie musisz tego robić.

Jeśli nie masz alergii i nietolerancji pokarmowych to nie ma sensu eliminować powyższych produktów, a kolację warto spożyć nie później niż 2-3 godziny przed snem.

Stosujesz zbyt restrykcyjne diety, które możesz uniknąć dzięki cateringowi dietetycznemu w Szczecinie

Gwałtowna zmiana żywienia o 180 stopni raczej się nie uda. Narzucając sobie duże zmiany możesz po prostu szybko mieć dość, bo trzymanie redukcji stanie się trudne, wymagające, niesmaczne i w efekcie szybko się poddasz i wrócisz do starych nawyków.

Zmiana jednego nawyku naraz jest trudna, bo wymaga dużo wysiłku i zmuszania się do zmiany utrwalonych zachowań, a co dopiero zmiana kilku nawyków naraz. To nie może się udać.

Gdyby odchudzanie było czymś prostym i szybkim, to efekt JoJo nie dotyczyłby aż 80% osób odchudzających się. Czasami wystarczy zmienić 1-2 kwestie i odchudzanie zacznie iść tak, jak tego chcesz. Ale bywa i tak, że trzeba się bardziej zagłębić w swój organizm, pogłębić diagnostykę, bo problem może leżeć gdzieś dalej niż w nieprawidłowym deficycie.

Pamiętaj, że aby schudnąć musisz utrzymywać deficyt kaloryczny – eliminacja ziemniaków czy pieczywa nie sprawi, że magicznie schudniesz. Nie chodzi o konkretny produkt, a o całokształt odżywiania, więc możesz spokojnie jeść te ziemniaki czy pieczywo. Dbaj jednak o to, aby te produkty były uwzględnione w jadłospisie - wtedy nie przekroczysz swojego zapotrzebowania.

Jeśli chcesz przestać martwić się o swoją dietę, odpuścić liczenie kilokalorii i jednocześnie mieć pewność, że dostarczasz wszystkich niezbędnych składników, to oddaj swoje odżywianie nam. Wybierz swoją dopasowaną dietę i pozwól nam zadbać o Twoje zdrowie!

Pozdrawiam!
Nasz blog

Przeczytaj również

Nasze artykuły o żywności dostarczą Ci cennych informacji i inspiracji, które pomogą Ci podejmować świadome wybory żywieniowe.

Dieta pudełkowa w Szczecinie: Wybierz spośród 13 diet

Odkryj Freshlab - catering dietetyczny w Szczecinie z zróżnicowanymi, zbilansowanymi posiłkami. Wybierz spośród 13 diet, oszczędzaj czas i ciesz się pysznym, zdrowym jedzeniem. Zamów teraz!

Czym jest zasada 80/20 w dietetyce?

80% zdrowej żywności, 20% na przyjemności - zasada 80/20. Catering Dietetyczny Freshlab w Szczecinie pomaga utrzymać równowagę.

Jak jeść mniej słodyczy z pomocą cateringu w Szczecinie?

Codziennie masz dużą ochotę na słodycze? Nie wyobrażasz sobie dnia bez ulubionych ciastek lub batonika? Sprawdź nasze wskazówki i uporaj się z tym problemem!

Jak zacząć zmianę nawyków z pomocą diety pudełkowej w Szczecinie?

Jak zwiększyć prawdopodobieństwo zmiany i utrzymania nawyku przy wsparciu diety pudełkowej w Szczecinie?

Czy warto unikać glutenu i laktozy?

Podejrzewasz nietolerancję glutenu? Badania są ważne. W nietolerancji laktozy, mleko bez laktozy to dobre rozwiązanie.

Jak jeść bardziej intuicyjnie?

"Zmiana nawyków żywieniowych nie musi być trudna. Małe kroki, umiar, poznanie kalorii i dostosowanie do siebie to klucz.

Czym jest błędne koło odchudzania i jak go uniknąć?

Uniknij efektu JoJo! Opuść diety cud, zmień nawyki na stałe. Diety to pułapka, ucz się zdrowego odżywiania dla sukcesu.

Jak poradzić sobie z podjadaniem?

Podjadanie to nie tylko brak woli, ale i złe nawyki żywieniowe. Odkryj wpływ snu, kalorii i posiłków na apetyt.