Jak jeść bardziej intuicyjnie?

September 18, 2023
autor:
Daria
Nie każdy lubi mieć sztywno określone reguły w swojej kuchni – i to normalne, bo mamy różne style jedzenia. Jedną osobę będzie ratował dokładny jadłospis oraz trzymanie się podanych gramatur, a drugiej osobie będzie jednak brakowało spontaniczności w kuchni i ciężko jej będzie wciąż gotować z kartki.

Jeśli czujesz, że stosowanie jadłospisu będzie dla Ciebie problematyczne, to mamy dla Ciebie kilka wskazówek:

  1. Spróbuj po kolei zmieniać swoje nawyki i wypracowywać małymi krokami te zdrowsze. Na początku wybierz jeden, który uważasz za najbardziej problematyczny, i powoli zacznij działać w kierunku jego zmiany. Wskazówka: możesz dodać ten nawyk do innego, już istniejącego, np.: jeśli nie masz czasu na robienie śniadań, a każdego wieczora przygotowujesz sobie kanapki na kolację, to naszykuj ich więcej, żeby mieć gotowe śniadanie.
  2. Zmień swoje nastawienie i nie próbuj od razu działać na 100%. Odchudzanie oraz zmiana odżywiania opiera się na systematyczności, a nie na tym, żeby każdego dnia działać na najwyższych obrotach. Zastanów się, czy wyobrażasz sobie już nigdy nie jeść słodyczy? Jeśli wiesz, że to będzie niemożliwe do zrealizowania, to zamień całkowitą rezygnację na ograniczanie.
  3. Sprawdź, jakie jest Twoje całkowite zapotrzebowanie energetyczne i porównaj je z tym, ile każdego dnia spożywasz kilokalorii. W tym celu możesz przez 3-5 dni prowadzić dokładny dzienniczek żywieniowy, a następnie wprowadzić zjedzone produkty do aplikacji liczących kilokalorie i porównać wyniki.
  4. Wyciągnij wnioski z dotychczasowych działań i spróbuj znaleźć przeszkody, które do tej pory nie pozwalały Ci osiągać efektów. Taka analiza może Ci znacząco pomóc w opracowaniu planu działania, bo na przykład dojdziesz do wniosku, że chęci na słodycze zawsze pojawiały się wtedy, gdy miałaś stresujący dzień. Dzięki temu już wiesz, co utrudnia Ci zmianę i masz szansę nad tym popracować.
  5. Unikaj wprowadzania "złotych rad" od ludzi, u których akurat TA strategia zadziałała. Nie ma pewności, że u Ciebie zadziała to samo, bo każdy ma inne potrzeby oraz styl życia. Kieruj się tym, by TWOJE odżywianie było zgodne z TOBĄ.

Jak widzisz, wcale nie trzeba trzymać się sztywno wyznaczonego planu, żeby coś zmienić w swoim odżywianiu.

Odchudzania można się nauczyć - nie ma magicznej recepty, która będzie działała na wszystkich. Ale można stworzyć własną strategię tak, żeby udało się utrzymać długotrwałe efekty.

Pozdrawiam!
Nasz blog

Przeczytaj również

Nasze artykuły o żywności dostarczą Ci cennych informacji i inspiracji, które pomogą Ci podejmować świadome wybory żywieniowe.

Dieta pudełkowa w Szczecinie: Wybierz spośród 13 diet

Odkryj Freshlab - catering dietetyczny w Szczecinie z zróżnicowanymi, zbilansowanymi posiłkami. Wybierz spośród 13 diet, oszczędzaj czas i ciesz się pysznym, zdrowym jedzeniem. Zamów teraz!

Czym jest zasada 80/20 w dietetyce?

80% zdrowej żywności, 20% na przyjemności - zasada 80/20. Catering Dietetyczny Freshlab w Szczecinie pomaga utrzymać równowagę.

Jak jeść mniej słodyczy z pomocą cateringu w Szczecinie?

Codziennie masz dużą ochotę na słodycze? Nie wyobrażasz sobie dnia bez ulubionych ciastek lub batonika? Sprawdź nasze wskazówki i uporaj się z tym problemem!

Jak zacząć zmianę nawyków z pomocą diety pudełkowej w Szczecinie?

Jak zwiększyć prawdopodobieństwo zmiany i utrzymania nawyku przy wsparciu diety pudełkowej w Szczecinie?

5 błędów, przez które ciężko Ci schudnąć

Mamy dla Ciebie 5 najczęstszych żywieniowych błędów, które powodują brak efektów podczas odchudzania.

Czy warto unikać glutenu i laktozy?

Podejrzewasz nietolerancję glutenu? Badania są ważne. W nietolerancji laktozy, mleko bez laktozy to dobre rozwiązanie.

Czym jest błędne koło odchudzania i jak go uniknąć?

Uniknij efektu JoJo! Opuść diety cud, zmień nawyki na stałe. Diety to pułapka, ucz się zdrowego odżywiania dla sukcesu.

Jak poradzić sobie z podjadaniem?

Podjadanie to nie tylko brak woli, ale i złe nawyki żywieniowe. Odkryj wpływ snu, kalorii i posiłków na apetyt.