Jak jeść mniej słodyczy z pomocą cateringu w Szczecinie?

November 8, 2023
autor:
Daria

Codziennie masz dużą ochotę na słodycze? Nie wyobrażasz sobie dnia bez ulubionych ciastek lub batonika? Sprawdź nasze wskazówki i uporaj się z tym problemem!

Nie kupuj na zapas

Będąc w sklepie postaraj się nie kupować słodyczy "na zapas" - po to, aby schować je w szafce i żeby zjeść jak najdzie Cię ochota. Jeżeli będą ciągle obecne w jakiejś szafce w domu to jest o wiele więcej szans na to, że sięgniesz po nie nawet nie próbując zaspokajać chęci na słodkie czymś bardziej wartościowym.

Znajdź przyczynę częstej ochoty na słodkości

Zanim sięgniesz po batona zastanów się nad tym, czy aby na pewno masz na niego ochotę, czy po prostu jesteś głodna/y, a on jest pod ręką? Często decydujemy się na coś słodkiego, bo jest to najprostsze wyjście, aby zaspokoić głód. Sięgając po czekoladę mamy świadomość, że jest to już gotowy produkt i nie musimy tracić czasu ani energii na przygotowywanie posiłku.

Postaraj się wybierać bardziej wartościowe, słodkie przekąski

Będąc na zakupach, zamiast słodyczy wybierz lepiej jogurt o dobrym składzie, wartościowe musli lub składniki na domową granolę. Dzięki temu zamiast sięgając po batona, gdy będziesz głodny/a, będziesz mieć możliwość zjedzenia czegoś bardziej wartościowego. Jednocześnie zaspokoi to również Twoją ochotę na słodki smak i nie będzie wymagało długiego przygotowania, gdy brakuje Ci czasu.

Nie rezygnuj z nich całkowicie z dnia na dzień

Jeżeli spożywasz sporo słodkości w ciągu dnia/tygodnia, to nie warto rezygnować z tego z dnia na dzień, bo tylko Cię to zniechęci. Rozsądniejszym wyjściem jest stopniowe ograniczanie słodyczy i przyzwyczajanie organizmu do coraz mniejszej ilości cukru. Jeżeli dziennie spożywasz tabliczkę czekolady i batonika, to najpierw zrezygnuj z tego batonika. Po tygodniu spróbuj zjeść tylko 3/4 tabliczki czekolady, a po dwóch tygodniach już tylko połowę.

Zadbaj o redukowanie stresu

Stresujące sytuacje bardzo często zwiększają potrzebę podjadania, szczególnie słodyczy.Ograniczanie stresu to jednak nie taka prosta sprawa i może to wymagać sporo czasu. Postaraj się chociaż znaleźć jakąś ulubioną aktywność, dzięki której będziesz mieć możliwość zrelaksowania się i zmniejszenia stresu. Poświęć sobie w ciągu dnia chociaż 20 minut i wykorzystaj je na jogę, spacer lub inną aktywność, która sprawi Ci przyjemność.

Sprawdź, czy spożywasz odpowiednią ilość kilokalorii

Źle zbilansowana dieta lub zbyt mała podaż kalorii w ciągu dnia sprawia, że nasz organizm zaczyna "chronić" nas przed wygłodzeniem. Organizm pobudza wtedy ośrodek głodui "kieruje" nas na zjedzenie czegoś. Bardzo często tym "czymś", co ma zaspokoić nasz głód i potrzebę dostarczenia energii są tłuste i słodkie przekąski, które szybko dodają potrzebnej energii i w krótkim czasie zaspokajają głód.

Pamiętaj, że jak najbardziej można mieć w diecie miejsce na słodycze. Rozsądnie będzie wkomponować je w jadłospis i rozpisać zaraz obok bardziej wartościowych dań. Dzięki temu nasza ochota na mniej zdrowe przekąski zostanie zaspokojona, a kaloryczność dostarczona w ciągu dnia nie zmieni się.

Wspieraj swoje wysiłki w kontrolowaniu spożycia słodyczy dzięki cateringu w Szczecinie. Dzięki przygotowywanym przez catering dietetyczny posiłkom, możesz mieć pewność, że dostarczasz organizmowi odpowiednią ilość kalorii i składników odżywczych, co pomoże w kontrolowaniu ochoty na słodkości.

Pozdrawiam!
Nasz blog

Przeczytaj również

Nasze artykuły o żywności dostarczą Ci cennych informacji i inspiracji, które pomogą Ci podejmować świadome wybory żywieniowe.

Dieta pudełkowa w Szczecinie: Wybierz spośród 13 diet

Odkryj Freshlab - catering dietetyczny w Szczecinie z zróżnicowanymi, zbilansowanymi posiłkami. Wybierz spośród 13 diet, oszczędzaj czas i ciesz się pysznym, zdrowym jedzeniem. Zamów teraz!

Czym jest zasada 80/20 w dietetyce?

80% zdrowej żywności, 20% na przyjemności - zasada 80/20. Catering Dietetyczny Freshlab w Szczecinie pomaga utrzymać równowagę.

Jak zacząć zmianę nawyków z pomocą diety pudełkowej w Szczecinie?

Jak zwiększyć prawdopodobieństwo zmiany i utrzymania nawyku przy wsparciu diety pudełkowej w Szczecinie?

5 błędów, przez które ciężko Ci schudnąć

Mamy dla Ciebie 5 najczęstszych żywieniowych błędów, które powodują brak efektów podczas odchudzania.

Czy warto unikać glutenu i laktozy?

Podejrzewasz nietolerancję glutenu? Badania są ważne. W nietolerancji laktozy, mleko bez laktozy to dobre rozwiązanie.

Jak jeść bardziej intuicyjnie?

"Zmiana nawyków żywieniowych nie musi być trudna. Małe kroki, umiar, poznanie kalorii i dostosowanie do siebie to klucz.

Czym jest błędne koło odchudzania i jak go uniknąć?

Uniknij efektu JoJo! Opuść diety cud, zmień nawyki na stałe. Diety to pułapka, ucz się zdrowego odżywiania dla sukcesu.

Jak poradzić sobie z podjadaniem?

Podjadanie to nie tylko brak woli, ale i złe nawyki żywieniowe. Odkryj wpływ snu, kalorii i posiłków na apetyt.