Jak zacząć zmianę nawyków z pomocą diety pudełkowej w Szczecinie?

November 8, 2023
autor:
Daria

Działanie inne niż nawykowe bezpośrednio wiąże się z wykorzystywaniem naszej energii.Bo o ile zachowania nawykowe są odruchowe, wykonywane automatycznie i bez zbędnej energii, tak zmiana ich oraz próba zachowania innego niż automatycznego wymaga u nas samozaparcia i wykorzystania swoich zasobów energetycznych. Właśnie dlatego tak ciężko zmienić utrwalone zachowania.

Nasz mózg nie lubi się męczyć, a próby innego zachowania niż te automatyczne powodują,że musi on się wysilić. Dlatego ważna jest stopniowa zmiana - najpierw spróbuj zmienić jeden nawyk, a dopiero potem kolejny i kolejny. Próba zmiany wszystkich naraz przytłoczy cię, bo będziesz potrzebować naprawdę dużego wysiłku i sporych zasobów energetycznych naraz.

Jak zwiększyć prawdopodobieństwo zmiany i utrzymania nawyku przy wsparciu diety pudełkowej w Szczecinie?

Przydatna taktyka nr 1:

Ustal sobie dodawanie zdrowego nawyku do czynności, którą zawsze wykonujesz. Dokładniej chodzi o to, żeby wplatać ten nowy, zdrowszy nawyk w podstawowe czynności, które są u Ciebie codziennością.

Przykład -> Pijesz zbyt mało wody? Możesz zadecydować, że od teraz każdego ranka robiąc śniadanie (utrwalony nawyk) nalewasz sobie kubek wody i wypijasz go do śniadania (nowy nawyk). Wtedy jest większe prawdopodobieństwo wyrobienia szybciej nowego, zdrowego nawyku – będziesz go praktykować z jedną zautomatyzowaną czynnością (robienie śniadania). Łatwiej będzie o nim pamiętać i tą czynność również zautomatyzować.

Przydatna taktyka nr 2:

Zastanów się i wypisz na kartce swoje niezdrowe nawyki, które chcesz zmienić. Pomyśl o tym co i jaka sytuacja wyzwalają występowanie danego nawyku? Oraz w jaki sposób nagradzasz się po jego uruchomieniu? Następnie pomyśl, w jaki sposób możesz zamienić nagrodzenie się jedzeniem na czynność, która będzie Cię rozluźniać, ale nie będzie związana z odżywianiem.

Próbuj powolnych zmian, np. zacznij zamiast pieczywa jasnego wybierać ciemne, zamiast ziemniaków w każdym obiedzie wprowadź kaszę. Postaraj się do każdego posiłku dorzucać porcję warzyw. Możesz również przemycać je w sosach czy zupach, ale pamiętaj o ich obecności.

PODSUMOWANIE

Przy zmianie niezdrowych nawyków ważne jest to, aby nie zmieniać swojego życia z dnia na dzień o 180 stopni, bo ciężko będzie utrzymać swoje założenia.

Przykład -> Jeśli nie lubisz owsianek, to po prostu ich nie jedz. Nie próbuj na siłę wciskać w siebie produktów, których nie lubisz, tylko dlatego, że są zdrowe. To Cię jedynie zniechęci, bo odchudzanie będzie Ci się kojarzyć z niesmaczną dietą i wieloma wyrzeczeniami, a w tym wszystkim nie o to chodzi.

Próbuj powolnych zmian, np. zacznij zamiast pieczywa jasnego wybierać ciemne, zamiast ziemniaków w każdym obiedzie wprowadź kaszę. Postaraj się do każdego posiłku dorzucać porcję warzyw. Możesz również przemycać je w sosach czy zupach, ale pamiętaj o ich obecności.

Wspieraj swoje wysiłki w zmianie nawyków dietetycznych poprzez korzystanie z diety pudełkowej w Szczecinie. Dzięki profesjonalnie przygotowanym posiłkom dostarczanym przez catering dietetyczny, możesz skoncentrować się na stopniowej zmianie swoich nawyków żywieniowych, co ułatwi osiągnięcie zdrowszego stylu życia i utrzymanie zdrowej wagi

Pozdrawiam!
Nasz blog

Przeczytaj również

Nasze artykuły o żywności dostarczą Ci cennych informacji i inspiracji, które pomogą Ci podejmować świadome wybory żywieniowe.

Dieta pudełkowa w Szczecinie: Wybierz spośród 13 diet

Odkryj Freshlab - catering dietetyczny w Szczecinie z zróżnicowanymi, zbilansowanymi posiłkami. Wybierz spośród 13 diet, oszczędzaj czas i ciesz się pysznym, zdrowym jedzeniem. Zamów teraz!

Czym jest zasada 80/20 w dietetyce?

80% zdrowej żywności, 20% na przyjemności - zasada 80/20. Catering Dietetyczny Freshlab w Szczecinie pomaga utrzymać równowagę.

Jak jeść mniej słodyczy z pomocą cateringu w Szczecinie?

Codziennie masz dużą ochotę na słodycze? Nie wyobrażasz sobie dnia bez ulubionych ciastek lub batonika? Sprawdź nasze wskazówki i uporaj się z tym problemem!

5 błędów, przez które ciężko Ci schudnąć

Mamy dla Ciebie 5 najczęstszych żywieniowych błędów, które powodują brak efektów podczas odchudzania.

Czy warto unikać glutenu i laktozy?

Podejrzewasz nietolerancję glutenu? Badania są ważne. W nietolerancji laktozy, mleko bez laktozy to dobre rozwiązanie.

Jak jeść bardziej intuicyjnie?

"Zmiana nawyków żywieniowych nie musi być trudna. Małe kroki, umiar, poznanie kalorii i dostosowanie do siebie to klucz.

Czym jest błędne koło odchudzania i jak go uniknąć?

Uniknij efektu JoJo! Opuść diety cud, zmień nawyki na stałe. Diety to pułapka, ucz się zdrowego odżywiania dla sukcesu.

Jak poradzić sobie z podjadaniem?

Podjadanie to nie tylko brak woli, ale i złe nawyki żywieniowe. Odkryj wpływ snu, kalorii i posiłków na apetyt.